11. E decența păcat?

E păcat dacă mă aranjez?

Una dintre întrebările lăsate pe grup.

Ce e păcatul?

Păcat: ceea ce pune un zid între Dumnezeu și noi.

Când vine vorba de am voie să port sau să nu port un anumit lucru, imediat se ridică mai multe tabere. Cu batic, fără batic, cu fustă 24/24, fără fustă. Cu machiaj, fără machiaj. Enumerația poate continua.

Decența nu stă în cât de lung e colțul baticului sau dacă nu e prezent. Ea stă în cât de mult se vede Dumnezeu prin ceea ce tu porți.

Am văzut că Dumnezeu e un Dumnezeu al ordinii.

Dacă a pus totul în rânduială, oare El nu ar vrea ca ceea ce pune pe trumul nostru să fie aranjat sau mai bine spus- îngrijit?

Îți plac florile?

Oare nu a greșit Dumnezeu când le-a îmbrăcat cu o așa mare frumusețe?

Nu.

Hainele pe care tu le porți sunt ca niște petale de trandafir.

Am văzut un car de fete care își ascund feminitatea, care este darul lui Dumnezeu pentru o fată, de dragul sfințeniei. Eu sunt mai sfântă dacă nu îmi tai părul, nu îl îngrijesc și îl las să arate ca o căpiță de fân. Eu sunt mai sfântă dacă îmi iau hainele cu două mărimi mai mari, nu cumva să ispitesc pe mai știu eu ce băiat. Eu nu folosesc parfum sau produse de îngrijire, dar nu se poate sta lângă tine.

Decența nu stă în aceste lucruri. Uită-te la Kkate Midleton. Cui nu îi place cum se îmbracă ea? Da, are de purtat un anumit stil vestimentar, dar cum zicea cineva: „Dacă ea își dă toată silința să reprezinte casa regală anglicană cu o așa prestanță, oare noi de ce nu am face la fel, doar reprezentăm Cerul?”

Feminitatea nu este dată de haine scumpe, ci de bunul gust pe care îl transmite vestimentația. Amalia de va spune câteva lucruri despre culori și cum să le asortăm.

Fetelor, hai să nu ne mai ținem atât de mult de batic. Multe relații s-au stricat din cauza aceasta. Ține de încredințarea fiecăruia. Eu nu port, dar am prietene care îl poartă cât e ziua de lungă. Ne înțelegem foarte bine. Dacă la o biserică se poartă, tu nu porți, dar mergi în vizită la cineva acolo poartă un batic. Nu ești fățarnică. Decât să faci pe cineva să se poticnească în asta, mai bine îl porți. Aici nu e vorba de indecență- fustă scurtă, colanți, bluze decoltate- e vorba de frumusețe în sfințenie.

Mergi la un magazin de materiale. Sunt tare frumoase fustele în cloș- ca în imagine. Nu e scump materialul pentru o fustă și caută o croitoreasă. Vei ieși mult mai ieftin decât să îți fi cumpărat o fustă din magazin de care să tot tragi. Ai o bluziță mai decoltată, poartă un maieu cu datelă pe dedesupt. Ai o fust prea scurtă din magazin, pune-i o dantelă.

Lipsa hainelor decente din magazin nu trebuie să fie o scuză pentru faptul că suntem (uneori) pricină de poticnire pentru băieți.

Faptul că uneori hainele stau pe mai ca pe sac nu denotă înțelepciune. Trupul nostru e templul Duhului Sfânt. Trebuie să îl îmbrăcăm ca pe un trandafir.

Nu e vorba despre cum mă îmbrac, e vorba de relația pe care o am cu  Dumnezeu. Ar trebui să mă întreb: e onorat Dumnezeu prin modul în care eu mă îmbrac?

Dacă ne punem această întrebare în lumina Cuvântului, vom rezolva multe dileme.

Încă ceva. Știu că sunt și mămici aici. După ce vă căsătoriți și aveți copii, nu anulează posibilitatea de a fi ispită pentru băieți. Văd în jurul meu mămici cu fuste/ rochii mult prea scurte și strâmte pentru modificările aduse de naștere. Cele mai multe dintre noi ne schimbăm măsura la haine. Nu e rușine dacă nu mai intră o rochie pe tine. Nu o forța. Poartă o altă rochie. Una care să te facă o mamă dulce de privit.

Hai să avem înțelepciune în toate.

Amalia a scris câteva lucruri tare faine, sfaturi practice pentru a ne îmbrăca decent, modest, dar frumos. Dă click aici pentru articol. 

 

 

16 gânduri despre “11. E decența păcat?

  1. Pingback: 12. Sfaturi practice despre imbracaminte – Comoara feminitatii biblice

  2. Beniamin Enache

    Dacă la o biserică se poartă, tu nu porți, dar mergi în vizită la cineva acolo poartă un batic. Nu ești fățarnică. Decât să faci pe cineva să se poticnească în asta, mai bine îl porți.

    Cum s-ar manifesta cineva care e poticnit ? Ce ar însemna ca se poticnește daca cineva merge acolo fără batic? Ce înțelegeți prin „decât sa faci pe cineva sa se poticneală in asta” ?

    Mulțumesc!

    Apreciază

    1. Cum văd eu ideea.
      Eu sunt într-o biserică în care se poartă batic și vine cineva care nu poartă. Apoi tot serviciul doar la acea persoană mă gândesc. Cât e ea de păcătoasă și cât sunt eu de sfântă. Cât de greșit e faptul că ea nu poartă batic. Va merge în iad. Am cam exagerat lucrurile. Ideea e că nu mai poți să te concentrezi la închinare din cauza unui batic- care dacă era pus problema era rezolvată, cel puțin pe de o parte.

      Apreciază

      1. Beniamin Enache

        Mai citește o data 1Corinteni 8 si spune-mi cum înțelegi acolo pricina de poticnire. Apoi fa o analogie cu exmplul dat si vezi daca iti mai iese același lucru.

        Apreciază

  3. mury

    Problema prin bisericele noastre nu tine de decenta imbracamintei ci de pretul acesteia. Deobicei tinerii nostri (fete + baieti) se imbraca scump de la fel de fel de marci de imbracaminte. Cateodata luxul domneste prin bisericile noastre nu simplitatea. E o diferenta dintre a fi imbracat decent dar scump si a fi imbracat decent dar ceva mai ieftin 🙂

    Apreciază

    1. Beniamin Enache

      Sint oameni care sint prea săraci ca sa isi ia lucruri ieftine. Personal prefer sa imi iau o pereche de pantaloni care sa ma țină trei ani, decât sa imi iau in fiecare an câte o pereche ieftină.

      Apreciază

      1. mury

        Daca un produs costa mai mult asta nu-mi garanteaza intotdeauna ca acel produs este si de calitate. Pretul unui produs depinde de mai multi factori nu numai de calitate. De multe ori se plateste brandul nu calitatea. Trebuie sa luam in considerare faptul ca traim vremurile globalizarii. Asta inseamna ca majoritatea produselor pe care noi le consideram de marca sunt fabricate prin China sau India. De ce??… datorita profitului. Asta incearca orice producator sa-si maximizeze profitul. Si cum facem asta??… pai producem mai ieftin, deci micsoram cheltuielile si marimi veniturile crescand preturile. Astazi nu mai exista transparenta. Priveste cazul VW. Deci, nu poti sa mai ai incredere in corporatii ca atunci cand cumperi ceva iti ofera si ceva bun sau de calitate in schimb. E doar marketing.
        Exemplu personal: Mi-am cumparat o pereche de blugi de la un brand foarte cunoscut si am platit 150 RON. Dupa 6 luni s-au rupt. Mi-am mai cumparat o pereche de papuci tot de la un brand cunoscut pt care am platit 300 RON. Nu am apucat sa-i port un an de zile si s-au rupt. Deci unde e calitatea ??…doar in mintea noastra. Oamenii acum imbraca brand-uri nu haine.
        Daca ai timp, te rog sa citesti urmatorul articol ca sa afli mai multe despre industria textila si sa vezi cati oameni din alte colturi ale lumii sufera ca noi sa imbracam o haina de marca:

        http://bebeghi.ro/costul-real-al-bluzei-tale-moda-fast-and-cheap/

        Apreciază

      2. Beniamin Enache

        Ai deviat de la subiect. Tu ai spus ca te deranjează ca oamenii se îmbracă in lucruri scumpe. Iar eu am spus ca pentru unii (cum e si cazul meu) a cumpara lucru scump este pur si simplu utilitar. Eu nu merg in magazine sa Imi cumpăr haine decât de doua ori pe an si atunci imi iau ce imi trebuie sa ma țină. Evident calitatea va fi scumpa. Si nu am zis nimic de Branduri. Personal putin imi pasa ce scrie pe haine iar de unele nici nu imi pasa cum arata.
        Din al doilea comentariu inteleg ca defapt pe tine te deranjează faptul ca oamenii se îmbracă cu lucruri de firma.
        Cat despre amărâții care lucrează in Bangladesh sa facă haine de firma cred ca sint bucuroși sa aibă un loc de munca. La fel cum si noi lucram pe salarii de 4 ori mai mici in România fata de Germania ca sa facem cutii de viteze pentru Mercedes. La fel de amărâta e si Mamaia din piața care vinde roșii. Te-ai dus vreodată sa ii dai mai multi lei pe kilogram pentru Ca e exploatata?
        Sau crezi ca daca imi iau doar haine din Lidl nu e niciun indian exploatat? Sau daca nu sint de firma crezi ca se fac in Germania?
        Sau era mai bine cand ne luam adidași” adadis ” si blugi de la turci ?

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu